Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
powołana jest do inicjowania działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu, a także do podejmowania czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
W skład Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wchodzi:
- Bożena Osiadacz- przewodnicząca
- Magdalena Jachna- członek
- Paweł Kordys- członek
- Robert Skirski -członek
- Elżbieta Miłosz- Sławińska-członek
Zadaniem Komisji jest w szczególności:
1. Prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu i innych środków psychoaktywnych oraz działań związanych z przeciwdziałaniem przemocy.
2. Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
3. Opiniowanie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz interwencja w przypadku naruszania przepisów w tym zakresie.
4. Kontrola punków sprzedaży napojów alkoholowych w zakresie zgodności z wydanym zezwoleniem na sprzedaż napojów alkoholowych.
Spotkania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych odbywają się
w pierwszy i trzeci wtorek miesiąca w godzinach 18.00–20.00 przy ul. Kościuszki 58.